مدیران گرامی مدارس , معاونان اجرایی , عمومی و آموزشی مدارس با ما همراه باشید . ما برای سالتحصیلی 99-98برنامه های ویژه ای برای شما تدارک دیده ایم . اگر دنبال برترین و کاملترین و مبدعانه ترین نمونه های پروژه مهر هستید میتوانید روی ما حساب کنید . ما چندین نمونه کامل و عملیاتی پروژه مهر 99-98 را آماده کرده ایم و از مرداد ماه 98میتوانید با مراجعه به سایت ما آنها را مشاهده و دانلود نمایید.
هم اکنون میتوانید شما در سایت آذر مهر به کاملترین پکیج پروژه مهر مدارس برای مدیران و معاونین دسترسی داشته باشید.
حدود 20 نمونه عملیاتی و کاربردی اجرای پروژه مهر 98 را در قالب چندین فایل آماده کرده ایم تا شما همکار گرامی , مدیر محترم , معاونین عزیز بتوانید در کسری از ثانیه آنها را مشاهده , انتخاب و دانلود کرده و انشالله از آنها بتوانید در جهت برپایی بزرگترین و باشکوه ترین جشن شروع سالتحصیلی 99-98 بهره گیرید.
از مرداد ماه 98 تا اول مهر 98 خواهید توانست این فایل ها را بصورت پکیج های کامل ویژه مدیران , معاونان و.. مشاوران از سایت آذر مهر: مرکز تخصصی پروژه مهر مدارس دانلود کنید.
برای برپایی جشن شروع سالتحصیلی 98 شما چقدر آماده اید ؟ چه ایده هایی دارید تا پروژه مهر مدرسه شما در سطح استان و حتی کشور جزء نمونه های برجسته باشد ؟ ما به نوبه خودمان در جهت کمک به شما همکاران گرامی پروژه های آماده ای را تدارک دیده ایم و امیدواریم شما و همکارانتان بتوانید به بهترین شکل ممکن آنها را اجرایی و عملیاتی کنید.
کلیه کارهایی که در یک مدرسه، یا حتی ادارات به خاطر هر چه بهتر برگزار شدن بازگشانی مدارس از قبیل زیبا نمودن فضاهای درسی، آماده کردن مدرسه برای شروع سال تحصیلی 98-1399 و برگزاری جشن برای دانش آموزان استپروژه مهر نامیده می شود.
تمام فعالیت هایی که در یک آموزشگاه، یا حتی ادارات به منظور هر چه باشکوه تر برگزار شدن بازگشانی مدارس از قبیل زیبا سازی فضاهای آموزشی، آماده نمودن آموزشگاه و مدارس برای آغاز سال تحصیلی و برگزاری جشن درخور دانش آموزان می باشد پروژه مهر نام دارد.
به منظور هر چه مطلوب برگزار شدن موارد فوق و آغاز سال تحصیلی و آماده نمودن مدارس، هر ساله، بسته به مناطق و مدارس آموزش و پرورش، این پروژه از سوی روسای ادارات و وزارت آموزش و پرورش کلید خورده و در مدارس شکلیت اجرا می گیرد.
به همین منظور در سطح ادارات و مدارس ستادی تحت عنوان ستاد پرورژه مهر تشکیل می گردد تا این پروژه به نحو احسن مدیریت شده و اجرایی گردد.
معمولا در سطح مدارس مدیریت آموزشگاه باتفاق معاونین آموزشی و پرورشی و نماینده انجمن اولیا و مربیان اعضای اصلی این پروژه را شکل داده و ستاد مربوط را رسما یا غیر رسمی تشکیل می دهند و جهت اچرای بهتر و مطلوبتر پروژه مهر، از سایر عوامل من جمله نمایندگان اولیا و معلمان، خدمتگزارن مدارس و سایر اعضای انجمن و حتی در حالتی بهتر از نمایندگان محلی و دانش آموزان هم می توان در این ستاد استفاده کرد. جهت رسمیت این ستاد می توان در مدارس نسبت به صدور ابلاغ جهت اعضا اقدام نمود و وظیفه هر عضو را با حیطه مسئولیت و زمان اجرا اعلام نمود تا کارهای آماده سازی مدرسه و انجام بهتر پروژه به بهترین وجه ممکن صورت گیرد. معمولا مدیر آموزشگاه ریاست این ستاد را به عهده دارد. و سایر اعضا درخور توان، تلاش خویش را مصروف این پروژه می نمایند و فعالیت های پروژه مهر جهت آماده سازی مدارس برای بازگشایی می توان موارد ذیل را در مدارس اجرا نمود
1 - در بدو امر انتخاب اعضا و تشکیل ستاد و مشخص نمودن وظایف هر فرد با توجه به زمان باقی مانده تا روز شکوفه ها. بدیهی است هر چه این زمان کمتر باشد وظایف اعضا با توجه به مدت، مهمتر و حتی سخت تر و فشرده تر می گردد. صدور ابلاغ جهت اعضا در مسئولیت پذیری افراد نقشی بس شگرف داشته و عرق مسئولیت پذیری را در آنان بیشتر از پیش در افراد، نمایان خواهد ساخت.
پیشنهاد ما این است وقتی توسط اعضا، کارهایی که بایستی انجام گردد مشخص شد بصورت کاملا داوطلبانه و انتخابی، خود اعضا از میان لیست کارهای وظایفی را جهت اجرا انتخاب نموده و حتی الامکان از اجبار نمودن کارها برای افراد خاص اجتناب نمود تا بازده بیشتری را شاهد باشیم.
الف ) توجه به سرویس های بهداشتی
ب ) نظافت محیط آموزشگاه
ج ) نظافت کلاسها و ساختمان آموزشی
د ) زیبا سازی محیط بیرونی آموزشگاه از بعد بهداشتی
ه ) نظافت و بهداشت دیوراها و سالن آموزشگاه و سایر امکنه
مسلما منظور از مسائل بهداشتی، نظافت صرف نبوده و برطرف نمودن مشکلات مربوطه هم جزوی لاینفک از مسائل بهداشتی آموزشگاه می باشد به عنوان مثال باررسی و چک نمودن چاه های آب و فاضلات آمورشگاه و یا لوله کشی سرویسهای بهداشتی یا آماده سازی صابون مایع جهت دستشویی دانش آموزان هم جزئی از این مسائل بهداشتی می باشد.
این زیبا سازی می تواند شامل کارهای زیر باشد:
الف ) توجه به رنگ آمیزی کلیه قسمتهایی که لازم است اعم از کلاس درس یا دفتر و یا حتی بوفه و توالت دانش آموزان
ب ) توجه به شعارنویسی های در و دیوار مدرسه و سعی در بروز کردن این شعارها، نوشته جات و..... در صورت وجود بودجه یا امکانات موجود
ج ) توجه با تابلوی مدرسه، تابلوی کلاس ها، توجه به پرچم جمهوری اسلامی و نصب سایر پرچم هایی که نمادی از آیین های ملی و مذهبی کشورمان می باشد به عنوان مثال نصب پرچم هایی که نشانگر هفته دفاع مقدس می باشد
د ) توجه و اهتمام به نقش روانشناسانه اقدامات انجام شده پیشنهاد می گردد مثلا استفاده از رنگهای شاد، چیدمان روانشناسانه وسایل و …
آماده سازی این وسایل مانند بلندگو، میکروفن، پخش صوت و نیز سایر وسایل سمعی و بصری جهت شروع سال حائز اهیمت بوده تکیه بر سالم بودن این وسایل در کنار عدم آزار و اذیت جهت همسایگان آموزشگاه و نیز استفاده از موسیقی و موزیک های ملی و مذهبی و حتی الامکان ملایم توصیه می گردد
نظارت بر وسایل ورزشی موجود و جایگزینی لوازم ورزشی کسری مانند توپ و...
توجه به تمام ورزش های که در مدرسه قابلیت انجام دارد
خط کشی میادین ورزشی، نصب میله ها و تور والیبال، بسکتبال، خرید یا تعمیر میزپینگ پنگ، یا خرید راکت بدمینتون و.... همه و همه قسمتی از این توجه می باشد
این تجهیز می تواند شامل کلاس دانش آموزان با تهیه و تعمیر میز و نیمکت دانش آموزان، میز و صندلی معلم، کمد معلم، نظارت بر تخته گجی، وایت برد یا تخته هوشمند و.... باشد
یا حتی می تواند تهیه وسایل کمک آموزشی، آزمایشگاهی، رایانه و.....را شامل شود
در بعد اداری هم وسایل و ملزومات اداری مانند ملزومات مصرفی دفتری می توان مد نظر قرار داد
توجه به زنگ مدرسه، کپسول های آتش نشانی و... هم مهمند
علاوه بر موارد فوق که بصورت تیتر وار عنوان شد ستاد پروژه مهر باید به موارد زیر هم توجه ویژه ای کند.
آماده سازی کلاسی از نظر لیست دانش آموزان، برنامه کلاسی، مشخض نمودن معلم هر کلاس و اطلاع دهی به اولیا و دانش آموزن قبل از شروع سال
آماده نمودن آموزشگاه های ابتدایی جهت روز شکوفه ها و انجام تمهیدات لازم
دعوت از صاحبنظران، ادارات و خانواده محترم شهدا، جه برگزاری روز شکوفه ها و یا شروع سال تحصیلی
12 - توجه به شروع سال همزمان با توجه به هفته دفاع مقدس و انجام امورات مربوط به این هفته
13 - ایجاد تمهیدات لازم جهت توزیع کتابهای دانش آموزان، توجه به لباس فرم و سایر مسائل مبتلابه
14 - توجه به نظرات اعضای ستاد و نظرات ابتکاری آنان و حتی الامکان اجرایی نمودن ابتکارات اعضا
15 - توجه به لوزام التحریر دانش آموزان
16 - توجه به فروشگاه مدرسه و تهیه و آماده سازی جهت استفاده دانش آموزان
17 - توجه به پذیرایی از همکاران، اولیا، و حتی دانش آموزان و سایر مراجعین از جمله خرید شیرینی، شکلات و قند و چای و …
18- توجه به برنامه هایی که بایستی در شروع سال اجرا گردد و استفاده از دانش آموزان قدیمی تر جهت اجرای برنامه های آغازین
19 - تقسیم و مشخص نمودن شرح وظایف اعضا و کارکنان آموزشگاه جهت هفته اول شروع سال
20 - توجه تقویم اجرایی آموزشی و حتی الامکان نصب این تقویم در محل دفتر آموزشگاه و یا زیر شیشه میز مدیر آموزشگاه
21 - آماده سازی توزیع کارت های دانش آموزی
22 - کلاس بندی دانش آموزان و سعی در اطلاع رسانی به موقع به اولیا
هفته چهارم شهریور |
هفته سوم شهریور |
هفته دوم شهریور |
هفته اول شریور |
هفته چهارم مرداد |
هفته سوم مرداد |
هفته دوم مرداد |
هفته اول مرداد |
عنوان فعاليت |
رديف |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
– تکمیل جدول زمانبندی و اولویت بندی فعالیت های پروژه ی مهر-برنامه ریزی مفید و تشکیل جلسات جهت هرچه بهتر اجرا نمودن پروژه مهر |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ثبت نام قطعی و الکترونیکی دانش آموزان |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
دریافت پرونده ی تحصیلی دانش آموز و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و بررسی آن ها.
|
3 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
– تهیه لیست امور عمرانی و تعمیرات مورد نیاز مدرسه با هماهنگی و تأیید انجمن اولیاء و ارائه آن در جلسه بعدی ستاد. |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
صدور ابلاغ داخلی برای اعضای ستاد باز گشایی وتقسیم وظایف
|
5 |
|
|
|
|
|
رنگ آمیزی دفتر مدرسه |
6 |
|||||
|
|
|
|
تعمیر فضای کتابخانه |
7 |
|||||
|
|
|
|
ساخت سکوی صبحگاه و دروازه استقبال |
8 |
|||||
|
|
|
-تعویض شیشه های شکسته |
9 |
||||||
|
|
|
نظافت عمومی مدرسه شستن کلاس ها ،فرش نمازخانه |
10 |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
-تهیه و تنظیم تقویم اجرایی وبرنامه سالانه |
11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
آماده سازی کلاس های مدرسه و نصب پرده
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. تهیه و تنظیم برنامه هفتگی و توزیع بین دانش آموزان در روز اول مهر |
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
بهسازی و زیبا سازی و شعار نویسی دیوارهای بیرون و داخل مدرسه و نصب زنگ با ملودی آرام |
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تعمیر لوله کشی صابون مایع و برق کشی جهت آبسردکن
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |